• Programstof
  • Øksedal
  • Kalender
  • Mail
  • Medlemsservice
  • Presse
  • Korpsbutikken
  • INTERNnet
  • Kontakt
Danske
Søg
  • Førerstævne 2025
  • Om os
    • Historien
    • Organisationen
    • Samarbejde
    • Strategi
  • Bliv spejder
    • Hvorfor spejder?
    • Ny spejder?
    • Find os
  • Bliv frivillig
    • Frivillig hos os?
    • Find os
    • Mød en frivillig
  • Projekter
    • YEGO
    • JOTI/JOTA
    • Spejderhjælpen
  • Støt os
    • Støt økonomisk
    • Bliv samarbejdspartner
Du er her:  Hjem   /   Forretningsorden for Førerstævne 2020

Forretningsorden for Førerstævne 2020

Arkiv | Førerstævne | 28. maj 2020
single-detail-img



  1. Indkaldelse
    Førerstævne afholdes 1 gang årligt jf. vedtægternes § 12. Førerstævnet er korpsets øverste myndighed.
    Førerstævnet indkaldes af Korpsrådet gennem Korpsnyt og skal være bekendtgjort senest 2 måneder før Førerstævnet med angivelse af dato og tidsramme.
    Dagsorden for Førerstævnets forretningsmøde og fremsatte forslag, der skal til behandling på Førerstævnet, skal være offentliggjort senest 3 uger før Førerstævnet.
    Indkaldelse til Førerstævne og dagsorden for forretningsmødet udarbejdes af Korpsrådet.
  2. Dagsorden for forretningsmædet
    Dagsordenen for forretningsmødet skal som minimum indeholde følgende punkter:

    1. Konstituering (valg af dirigenter, referenter, stemmeudvalg m.v.)
    2. Korpsets beretning, forelæggelse og debat.
    3. Godkendelse af regnskab.
    4. Valg.
    5. Behandling af indkomne forslag.
    6. Forelæggelse og godkendelse af budget, herunder fastsættelse af    korpskontingent.
    7. Næste Førerstævne.
  3. Dirigenter for forretningsmødet
    Førerstævnets forretningsmøde ledes af en eller flere dirigenter, der vælges efter indstilling fra Korpsrådet. Dirigenterne er forretningsmødets højeste myndighed og skal lede forretningsmødet i henhold til den godkendte dagsorden.
    Dirigenterne alene er beføjet til at træffe beslutninger om forretningsmødets afvikling og afstemningsprocedurer og sikre at forretningsmødet afvikles i god ro og orden.
  4. Referenter
    Referenterne vælges af forretningsmødet efter indstilling fra Korpsrådet. Referatet skal underskrives af spejderchef, vicespejderchef, korpsrådsformand og dirigenter og skal offentliggøres snarest muligt efter Førerstævnet til korpsets førere.
    Referatet betragtes som godkendt af Korpsrådet, såfremt der senest 1 måned efter offentliggørelsen ikke er indsendt indsigelser til Korpsrådets formand. Eventuelle tvivlsspørgsmål afgøres af Korpsrådet på førstkommende møde og offentliggøres umiddelbart derefter.
  5. Valg af stemmeudvalg
    Stemmeudvalget vælges efter forslag fra forretningsmødet. Såfremt der kun foreslås det antal kandidater, der skal vælges, er disse automatisk valgt. Korpskassereren er formand for stemmeudvalget. 
  6. Korpsets beretning
    Beretningen skal være offentliggjort forud for Førerstævnet og skal indeholde en bred orientering om arbejdet i det forløbne år. Beretningen skal efter at være forelagt til debat godkendes af Førerstævnet.
  7. Valg til korpsråd
    Ved Førerstævnets konstituering meddeles navne på hidtil opstillede kandidater. Yderligere kandidater vil kunne anmeldes indtil søndag kl. 9.00 til en af forretningsmødets dirigenter. Tilsagn fra den/de opstillede kandidater skal indhentes af opstilleren.
    Valget foregår skriftligt, og valg opnås ved almindelig stemmeflerhed blandt de opstillede kandidater.
  8. Økonomi
    Korpsrådet følger korpsets økonomi og er overfor Førerstævnet ansvarlig for, at korpsets midler anvendes i henhold til det godkendte budget.
    Regnskabet skal godkendes af Førerstævnet.
    Korpsrådet fremlægger forslag til budget for de kommende 2 år til Førerstævnets godkendelse.
  9. Ændringer i forretningsordenen
    Ændringer eller tilføjelser til denne forretningsorden kan kun ske, når et flertal blandt Førerstævnets stemmeberettigede deltagere stemmer herfor.
    Denne forretningsorden er gældende for Førerstævnets forretningsmøde indtil eventuelle ændringer eller ny forretningsorden er godkendt af Førerstævnets forretningsmøde.

Indstilles til vedtagelse på Førerstævnet d. 20. juni 2020

Læs også

article Førerstævne | Korpsnyt | Nyheder | 28. April 2025

Kandidat til posten som Spejderchef

LÆS MERE
article Førerstævne | Korpsnyt | Nyheder | 28. April 2025

Skal jeres kreds invitere til Førerstævne 2026?

LÆS MERE
article Førerstævne | Nyheder | 28. April 2025

God tilslutning til 1. Holdet på førerstævnet

LÆS MERE
article Førerstævne | Korpsnyt | Nyheder | 30. januar 2025

Hvor skal vi hen på Førerstævne 2026?

LÆS MERE
danske

Information

E-mail: dbs@dbs.dk
Telefon: +45 98166250

Korpskontoret
Wagnersvej 33
2450 Kbhvn. SV

Information

  • Førerstævne 2025
  • Om os
  • Bliv spejder
  • Bliv frivillig
  • Kontakt
  • Øksedal

Projekter

  • YEGO
  • JOTI/JOTA
  • Find os

FØLG OS

  • facebook
  • instragram_icon
©2025 Danske Baptisters Spejderkorps | Design og udvikling af Memoo Webbureau - Hosted af Bo-we webbureau

Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre din oplevelse. Klik ok, hvis du acceptere dette? Helt okNej tak Læs mere
Cookiepolitik

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altid aktiveret
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
GEM & ACCEPTÈR